1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Zó schrijft u een sterke Verkoopbrief

Een verkoopbrief kunt u op vele verschillende manieren schrijven. Een paar vragen bepalen echter of uw verkoopbrief zal gaan scoren of niet. Deze worden hierna weergegeven. Is de concepttekst voor uw verkoopbrief dus klaar, loop ze even door voor de zekerheid. Zodat u uw reclamegeld in de vorm van een mailing met een sterke verkoopbrief goed gaat besteden.

Geeft de concepttekst van uw verkoopbrief een bevredigend antwoord op de volgende zes vragen?

Naar een Sterke Verkoopbrief: Vraag 1
Aan wie verkoopt u uw product of dienst?





Voordat u een verkoopbrief schrijft, moet u weten tot welk segment van de markt u zich richt. Welke specifieke groep heeft er behoefte aan uw product, is erin geïnteresseerd en zal dus uw verkoopbrief gaan lezen?

Naar een Sterke Verkoopbrief: Vraag 2
Wat is er bijzonder aan uw product of dienst?


Wat zijn de verschillen tussen uw product en dat van uw concurrent?. Werkt het beter, sneller, efficiënter? Zijn er studies over gemaakt? Verkiezen de gebruikers het boven een vergelijkbaar product van uw concurrenten? Als u op een of andere manier kan aantonen dat uw product iets doet wat geen enkel ander product doet, vertel dat dan in uw verkoopbrief. Want als u een geïnteresseerde ontvanger van uw verkoopbrief kan aantonen dat uw product een voordeel kent dat de concurrent niet kan bieden, dan bent u degene die geld gaat verdienen!

Naar een Sterke Verkoopbrief: Vraag 3
Waarom zou de ontvanger van de verkoopbrief u geloven?


Iedereen weet dat reclame niet altijd honderd procent correcte informatie geeft. Reclame wordt dus dikwijls wantrouwig bekeken. U moet uw prospect dus doen geloven dat wat u vertelt in uw verkoopbrief wel de volledige waarheid is. Vertel hem dus gewoon waarom hij u moet geloven. Verduidelijk uw boodschap met cijfers en statistieken die uw beweringen ondersteunen. Bewijs van bij het begin dat wat u zegt de waarheid is. Zodat uw prospect daarna geneigd zal zijn de rest van uw verhaal uit uw verkoopbrief ook te geloven.




Naar een Sterke Verkoopbrief: Vraag 4
Wat zijn ALLE voordelen die uw product te bieden heeft?


Vermeld in uw verkoopbrief niet alleen de grootste of meest voor de hand liggende voordelen, maar ook de voordelen die u minder opvallen, waar u minder bij stilstaat. Als u alle voordelen van uw product in uw verkoopbrief opsomt, heeft u meer kans net dàt punt te noemen dat belangrijk is voor die ene klant.

Naar een Sterke Verkoopbrief: Vraag 5
Waarom zou uw prospect ‘Nee’ zeggen?


Lees uw verkoopbrief eens door de ogen van uw prospect. Zou u ingaan op dit aanbod? Indien niet, waarom niet? Uw eigen verkoopbrief herlezen, vragen beantwoorden en tegenwerpingen ontkrachten, zorgt voor een verhoogde respons en breekt de weerstand van potentiële kopers.

Naar een Sterke Verkoopbrief: Vraag 6
Waarom zou de ontvanger van uw brief NU handelen?


De laatste vraag die u moet beantwoorden voor uw prospect is waarom hij nu meteen op basis van uw verkoopbrief in actie moet komen. Als u deze cruciale stap mist, belandt uw verkoopbrief bovenop op een grote stapel. U weet wel, die stapel waar hij ‘later’ eens zal naar kijken…maar dat uiteindelijk nooit doet. Geef uw prospect dus in uw verkoopbrief een reden om meteen te handelen. Geef hem een speciale prijs als hij binnen drie dagen reageert. Of geef aan in uw verkoopbrief dat uw voorraad beperkt is en dat zodra deze voorraad op deze aantrekkelijke prijs niet meer geldt. Zorg er wel voor dat uw dringende reden geloofwaardig en waarachtig is.


Wilt u Meer Omzet Maken met Praktische Verkooptools?

Meld u zich dan vandaag nog aan als gebruiker van de Portal Orders en Opdrachten Binnenhalen

Deze portal bevat vele handige Verkooptools die uw omzet merkbaar zullen vergroten! 

Zoals Software voor het schrijven van een scorende offerte, een sterk Belscript of een wervende verkoopbrief. 

Maar ook Tools voor verkoop via Internet en Social Media en Tools voor verkoop via een Franchise formule. 

En natuurijk tools voor het maken van allerlei marketingplannen en verkoopplannen. 

Met maandelijks een aanvulling van Nieuwe Verkooptools!


Aanmelden 

Meld u aan voor een jaargebruik en ontvang geheel gratis als welkomstgeschenk de Software Offertes Schrijveninclusief een Handige Rekentool en een Boekje met tips over het schrijven van scorende Offertes (Winkelwaarde  EURO 69,- excl. BTW) 

Klik hier voo
r meer informatie

Klik hier om u direct aan te melden 



 

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal  Orders & Opdrachten Binnenhalen Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   

CD-ROM Acquisitie

CD-ROM Offertes Schrijven
CD-ROM Offertemanager

Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht)
Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel)
Software Offertes Schrijven

Software Verkoopbrief Schrijven

Software Belscript Schrijven

Vergelijkbare artikelen
eerst een goede voorbereiding, dan de verkoopbrief schrijven!
voorbeeld verkoopbrief voor de juiste schrijfstijl
test uw verkoopbrief voor beter resultaat!
uw klantadressen zijn goud waard!
kies een premium die opvalt...
de praktijk van direct mail: tien blunders bij uitvoering direct mail
aparte aandacht voor non-respons bij direct mail
zes vragen voor een sterke mail brief
goede bedrijfsadressen een eerste voorwaarde voor succesvolle mailing
de praktijk van een mailing: tien veelgemaakte mailing fouten



Nieuwe abonnees ontvangen geheel gratis de CD-ROM Grip op Offertes Schrijven, inclusief een handzaam boekje over het schrijven van scorende Offertes. (winkelwaarde € 69,-). Deze CD-ROM is speciaal ontwikkeld voor verkoopmedewerkers die offertes schrijven.

(*) U ontvangt het welkomstgeschenk na betaling van het abonnementsgeld. Dit aanbod is niet geldig bij het kennismakingsabonnement.